Dezorganizăm evenimente cu materialul clientului!







Dezorganizăm evenimente cu materialul clientului!


În cele ce urmează vă vom povesti despre unul dintre evenimentele din cadrul Cluj Fashion Week 2010, la care am participat și noi și care a fost organizat de Dragoș Farmazon împreună cu Suzana Vasilescu, adică designyourself.ro .

Pentru început ne așteptam la respectarea măcar a unor părți asupra cărora am convenit în prealabil, dacă nu chiar a tuturor părților, fiind vorba de un eveniment prezentat ca "cel mai ambițios proiect de festival". Surpriza a fost încă de la plecarea din București când s-a pornit greșit. Toată lumea a fost anunțată că plecarea este la ora 8, astfel că am stat o oră în frig lângă autocar așteptînd șoferul care fusese anunțat să vină la ora 9! Odată urcați în autocar constatăm după mai bine de jumătate de oră de mers că șoferul nu știa pe unde să iasă din București. Menționez că orice manevră de întoarcere sau schimbare a direcției cu autocarul spre zona care ne interesa a fost foarte dificilă și ca atare a durat și mai mult! Pe la ora 10 suntem pe autostrada București -Pitești. Oprim pe drum la două-trei popasuri sordide dintre care unul era destinat servirii prânzului. Nu am servit niciun prânz, era imposibil. Pe la ora 19, cred, ajungem în Cluj.

Aflăm "de prin autocar" că nu suntem cazate la Hotel Napoca, după cum ne-a fost promis, ci la un hotel, și că vom afla imediat care. Mergem, totuși pâna la Napoca să ne ridicăm ecusoanele pentru festival. Domnișoarele responsabile cu această activitate sunt deja nervoase și obosite, așa că se comportă ca atare. Suntem admonestate că nu știm cum se intitulează secțiunea în care participăm la festival. Luăm autocarul spre destinațiile de cazare, căci aflăm că sunt mai multe. În sfârșit rămânem șase pentru destinația finală, Hotel Panorama. Acest Hotel Panorama, însă, este bine ascuns și nimeni nu știe cum să-l găsească. Căutăm inclusiv pe lista cu locații de cazare afișată pe site-ul festivalului, dar degeaba. În listă nu există acest hotel!

Aflăm într-un final și adresa iar după o deplasare de 12 km dus și tot atâția întors, îl găsim pe acest hotel bine-plasat în afara Clujului, într-un "complex rezidențial" în care unul dintre blocuri a fost transformat, cu titlul, în hotel. Spun asta pentru că e nevoie de mai mult decât un panou discret pentru a transforma un bloc cu apartamente într-un hotel. Un delegat din autocar coboară să întrebe dacă am ajuns unde trebuie. Încă nu se știe dacă există locuri de cazare pentru toți. Este ora 21! La ora 22 ar trebui să mergem la mall pentru a aranja instalațiile. Sperăm că avem timp să mâncăm ceva. "Există locuri pentru toți la hotel!" Ne bucurăm, dar pentru puțin timp deoarece aflăm că vom sta patru în cameră. Una dintre pasagere dezertează la aflarea condițiilor.

În fine, ajungem în apartamentul de două camere și constatăm că va trebui să dormim împreună în pat și că avem o singură baie! Sleite, coborâm și încercăm să găsim ceva de mâncare. În afară de ceea ce ni se oferă de către personalul de altfel foarte drăguț al hotelului, și anume un sandviș cald, am putea să mai mâncăm niște pizza la localul de lângă... În acel moment, luăm legătura cu d-ra Suzana Vasilescu, pentru a acuza nerespectările acordului dintre noi. Răspunsul ei: "Nu v-am cazat nici la o stea, nici la două stele. Nu înțeleg care este problema!" Nici nu s-a menționat cazarea promisă la patru stele, la Hotel Napoca.

Aflăm, măcar că deplasarea la mall s-a amânat pentru a doua zi la ora 8 dimineața, așa că ne permitem să părăsim pizzeria pentru a mânca undeva decent. O veste bună, în sfârșit.

Convenim cu Suzana să discutăm despre asta dimineață, față în față.

Luasem decizia să părăsim stabilimentul, dar ne răzgândim în încercarea de a da o șansă evenimentului din ziua următoare, mai ales că fusesem anunțate că din momentul acceptării de a participa vom apărea "în toate publicațiile care promovează evenimentul".

Ne culcăm, pentru a ne trezi în șase ore - cum am stabilit - cu perspectiva de a sta douăsprezece ore în mall. Suntem anunțate că avem micul dejun inclus.

Dimineață, la ora 7 30, suntem în "scara blocului" pentru a servi micul dejun rapid, să nu pierdem microbuzul. Nici de data asta nu se respectă ora. Luăm microbuzul spre mall la ora 9 30!

Ne instalăm și stăm în așteptarea vernisării acestei expoziții. În afară de trei jurnaliști rătăciți care au reușit să se trezească, probabil după petrecerea din seara anterioară, nu vine nimeni, nu ne întreabă nimeni nimic. Doar o doamnă-jurnalist se oprește să ne întrebe "despre ce e vorba" pentru că nu a reușit să afle de nicăieri și să ne povestescă despre alte peripeții în nebuloasa acestui festival de modă: evenimente anulate în ultimul moment, bani dați din buzunar pe taxi, condiții improprii, etc.

Între timp primim niște scaune, aduse de organizatori. Nu se consumă nicio discuție cu Suzana, ba chiar ni se pare că ne evită. Pleacă rapid, probabil către alte evenimente, deși din câte știm acesta este singurul eveniment organizat de designyourself.ro în cadrul festivalului.

Inutil să menționez că în afară de vizitatorii obișnuiți ai mall-ului nu a venit nimeni și că participanții prezenți la acest eveniment nu sunt cei titrați de publicații. Noi nu apărem decât pe un afiș amărât (pe care îl poți vedea doar dacă veneai oricum la mall), dar nu sub numele de Acarete, așa cum era normal, ci cu numele noastre proprii dintre care unul este scris greșit (în loc de Cosima, Cosmina). Pentru ce ni s-a mai cerut "bio", ne întrebăm, dacă tot nu apărem nicăieri.

Orele petrecute la mall trec greu, mai ales când nu apare nimeni interesat de acest eveniment. Mâncăm aici, căci ne este imposibil să ajungem la prânzul promis de la Hotel Napoca din motive de logistică. Se vehiculează ideea plecării spre hotel în jurul orei 19. Aflăm că, intr-adevăr se pleacă la ora 19 din mall, așa că pe la ora 18 45 ne apucăm să strângem, doar pentru a aștepta până la ora 20 30 microbuzul!

Ajunse la hotel la ora 21, decidem să plecăm pentru că nimic bun nu se întrezărea din această deplasare nici din punct de vedere al promovării, nici al comerțului, nici al confortului.

Am fi fost dispuse să suportăm condițiile, deși nu erau cele agreate în prealabil, dacă am fi avut vreun beneficiu de orice fel din partea acestei agenții a cărei misiune este “să se dovedească cei mai buni în medierea relației dintre industria creativă și publicul relevant”.

Ne gândim că ar fi de bun-simț și civilizat să o sunăm pe Suzana și să o informăm despre decizia luată. Suzana nu răspunde la telefon și nici nu ne mai sună înapoi până în momentul de față. Ceva ne spune că nici nu va suna, poate că nici nu-și va da seama că am plecat, așa că decidem să-i scriem un mail în care să explicăm motivele plecării înainte de încheierea festivalului. Sperăm la un răspuns.

Între timp, mult după plecarea noastră, primim un SMS prin care suntem anunțate că: “am avut o mare problema cu microbuzul. nenorocirea aia alba cu kre v-ati dus ieri nu mai porneste. luati va rog un taxi k nu gasesc alta solutie. dc va grupati 4 nu va ia mai mult de 5 lei fiecare”.

Problema cu genul acesta de evenimente este că sunt organizate de directori, development manageri, etc care susțin că vor să ajute participanții când de fapt nu sunt mânați decât de dorința de afirmare proprie. Din păcate există și foarte multe “capete plecate” care dintr-un motiv sau altul nu sunt în stare să recunoască când cineva profită de naivitatea lor. Tocmai de aceea cred că acest fenomen reușește să ia amploare.

Ceea ce s-a întâmplat acolo este jenant și foarte grav. Aceastei agenții de “pr” - după cum se auto-intitulează – i-a fost încredințat, nu se știe pe ce bază, un eveniment de care a fost depășită. Dacă aruncăm un ochi pe site-ul lor, designyourself.ro, vom vedea că acesta ar fi fost primul eveniment important organizat de ei. Cred că era și în interesul lor să se ocupe mai mult, sau poate asta nu contează deloc când alegi o agenție care organizează evenimente în cadrul unui festival “ambițios” și “cu o ecuație inedită” precum Cluj Fashion Week!

La final, am vrea să aflăm ce și-a propus să realizeze acest eveniment și dacă a realizat. Sperăm că cineva a avut, totuși, de câștigat de pe urma acestei deplasări. Noi, sigur nu.

Acaretele

11 comments:

  1. Raspuns la scrisoarea deschisa a fetelor de la Acarete> http://dragosfarmazon.tumblr.com/post/533275340/nu-ajunge-sa-insiri-margele-ca-sa-fii-elegant

    ReplyDelete
  2. Un post foarte informativ! Ii bine de stiut si in acelasi timp foarte relevant pt alti viitori expozanti ce se intampla in spatele unui astfel de eveniment.
    Mersi ca ati acordat timpul necesar scrierii acestui post.

    ReplyDelete
  3. "alti expozanti" as in "cei care nu au fost invitati"? sau as in... "cei care nu au reusit sa ajunga" + "aceia pe care nu i-am contactat la timp"? :)

    ReplyDelete
  4. Sunt foarte de acord cu voi fetelor...acesti organizatori dezastru nu v-au pus la dispozitie decat transport-cazare-mancare-expozitie gratis. Nu au luat in considerare ca va mai trebuie si ceva bani de buzunar, poate faceti ceva shopping, mergeti la o discoteca...mi se pare revoltator ca ati trebuit sa scoateti bani din buzunar pentru taxi.
    Si v-au mai pus taraba si in mall, unde e cel mai mare trafic de oameni la care voi puteti sa le vindeti margelele, in loc sa stati sa cititi ceva.
    Si asa e, nu ati avut niciun beneficiu de la agentia organizatoare, nu s-au ocupat sa va aduca si ceva clienti, niste contracte ceva...
    s-au limitat nesimtitii doar la transport-cazare-mancare-expozitie gratis.
    Jenant si grav e ce ati scris voi aici.
    Eu tot nu inteleg care e nemultumirea voastra si de ati plecat?????
    Cine va credeti, sincer? Acarete???? Who the fuck is Acarete care sa aiba pretentii de mari vedete internationale.
    Frate, v-au dat transport-cazare-mancare-expozitie gratis. La targurile/fashion weekurile de afara credeti ca va da cineva ceva??? Nu va da nimic, din contra, mai platesti si taxa pe participare. Sau la marele targ Autor, nu platiti taxa de participare?
    Astia din Cluj v-au dat totul gratis, v-au pus taraba in mall unde vin milioane de romani, si voi nemultumite plecati!
    A, si uitati-va toti la jaful de hotel unde au stat acaretele:
    http://www.hotel-panorama.ro/galerie.php?lb=ro
    Nu am nimic cu voi, nu va cunosc, nu fac parte din organizatori, nu am nicio legatura cu fenomenul, dar sincer nu am inteles ce vroiati voi de fapt si ce v-a deranjat.
    Romanisme...
    Silviu

    ReplyDelete
  5. Sounds like when I went to Chisinau...

    Organising an event sounds like it's fun, but it's more than sending mails inviting people...amazingly, one finds you actually have to work hard! Also having some decent standards apparently makes you pretentious, in a country where mediocrity in service is present every day, and even the people who are supposed to be changing things for the better don't really give a fuck.

    Remember boys and girls. Big glasses and green socks don't make you interesting and cool. Being competent and evolved does.

    Bravo Acarete

    ReplyDelete
  6. Voi răspunde acestui comentariu cu precizarea că este ultimul acceptat. Am acordat deja prea mult timp discuțiilor pe această temă.
    Așadar, ca să ne mai justificăm încă o dată, nu am cerut decât respectarea termenilor și condițiilor asupra cărora am convenit înainte de a face deplasarea ( "cazare două în cameră la patru stele", expunerea promisă, respectarea listei de participanți din comunicatul în care nici nu apărem, etc.). "Milioanele de români" care vin la mall s-ar fi întrunit doar dacă veneau toți locuitorii Clujului. Ne-ar fi interesat, măcar, să vină cinci ziariști/fotografi care să vorbescă cu noi. Cât despre "hotel", nu cred că pozele puse de ei înșisi pe site sunt relevante. Te putem lămuri noi cu câteva, dacă vrei. Dar deja mi se pare că repet inutil. Dacă tot nu înțelegi, îmi pare rău. Cred că am epuizat metodele de a explica și te invit să recitești textul de câte ori va fi nevoie.
    Se pare că ai o problemă de natură personală cu târgul Autor, de aceea nu voi răspunde pe acest subiect.
    În speranța că te-am lămurit,
    Cosima

    ReplyDelete
  7. So..who the fuck is Acarete:

    Acaretele, ca brand daca se poate spune, a luat nastere si exista din nevoia personala de a da o forma unor obiecte existente din imaginarul nostru. Nu are un scop bine determinat, si din scurta noastra experienta se dovedeste neprofitabil, deci partea economica nu primeaza. Cu toate astea suntem deschise la dialoguri cu publicul avizat, neavizat si foarte avizat (cei care fac bijuterii in adevaratul sens al cuvantului). La Cluj am sperat la o astfel de comunicare, mai ales ca evenimentul in sine s-a declarat cel mai mare, cel mai ambitios, cel mai...si stim cu totii ca Clujul este unul dintre putinele orase din Romania care transmite ceva din punct de vedere cultural; Am venit la Cluj cu aceasta speranta stupida de a participa la un eveniment de fashion\arta in toata regula si de a ne imbogati experienta; Am stat in Mall unde se perindau oamenii care isi faceau in mod obisnuit cumparaturile, nimeni interesat in mod direct de eveniment, din punctul meu de vedere asta a fost o pierdere de timp si intradevar puteam sa stau acasa sa citesc o carte, oricum asta am facut si acolo ca nu prea aveai ce sa faci :)

    Asa ca partea frustranta a fost sa descoperim ca ceea ce este nu e ceea ce s-a promis a fi.
    Stiu ca targurile de gen sunt relativ noi pentru industria autohtona, stiu ca si marea majoritate a creatorilor sunt la inceput de drum, la fel si publicul larg este in formare/asimilare a acestor informatii pe care noi incercam sa le transmitem.

    so... evenimentele de gen reprezinta liantul care uneste industria creatorilor cu publicul larg; ce sens mai au ele daca nu functioneaza in sensul medierii relatiei dintre public si creatorii ? ne intoarcem iarasi la FORMA FARA FOND?

    si de unde pretentia stupida ca trebuie sa ne multumim cu putin? suntem o tara mediocra si cred ca vrem sa lucram impreuna sa ne depasim conditia nu sa ne multumim cu jumatati de masura....

    cristina paun

    ReplyDelete
  8. http://choose-a-concept.blogspot.com/2010/04/made-in-romania.html

    ReplyDelete
  9. Eu mi-am permis sa ii las un comentariu ilustrului organizator care ca a reusit sa dea o replica absolut penibila.

    Si cum spuneam cuiva, povestea asta a fost pe principiul: frate, io te-am invitat, pot sa te calc in picioare de-aici inainte si tu sa taci ca-i moca.

    ReplyDelete
  10. Red Hotel Panorama este situat la exact 4,5 km distanta de centru si 4 km de Hotel Napoca. Dupa cum Va puteti convinge citind comentariile clientilor, calitatea serviciilor prestate si conditiile oferite sunt printre cele mai bune pentru categoria sa din Cluj, suntem un Aparthotel nu un hotel de centru! Ne cerem scuze daca nu am fost la inaltimea asteptarilor Dv. si ne consolam cu faptul ca persoane de calibru inalt ne-au apreciat si se intorc cu placere la noi. Va invitam cu aceasta ocazie sa cititi comentariile la aprox. 33 de persoane din diferite tari ce au dormit la noi,
    http://www.booking.com/hotel/ro/panorama.html
    Organizatorii au fost fantastici, a organiza un eveniment de aceste proportii este un lucru extraordinar, avand in vedere si faptul ca a fost primul de acest gen din Cluj Napoca. O initiativa curajoasa, cu o doza mare de risc care merita toata lauda si incurajarea comunitatii.
    Este foarte usor sa critici totul, tipic romanesc dealtfel.

    Mult succes in afacerea pe care o conduceti.
    Va multumesc
    Aliodor Alexa - Revenue Manager

    ReplyDelete

Followers

Cum cumpar?

Va rugam contactati-ne la urmatoarea adresa: cristinaa.paun@gmail.com